Dersin Adı | Yaratıcı Endüstrilerin Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 330 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yaratıcı endüstrilere özgü iş yönetiminden yola çıkarak öğrencilere yaratıcılık yönetimi hakkında bilgi kazandırabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders çeşitli yaratıcı endüstri türlerini iş dinamikleri açısından karşılaştırarak yaratıcı endüstriler yönetiminin ilkelerini kapsar. Ayrıca yaratıcı alanda iş fikirleri oluşturmak için yaratıcı marka yönetimi, pazar araştırması ve markalaşma kavramlarını tanıtır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersle ilgili genel bilgiler, Yaratıcı Ekonomiye giriş | John Howkins, ‘’The Creative Economy’’, chap.3: The Core Creative Industries (Penguin Press, 2007), p.204-295. |
2 | Yaratıcılık ve Yaratıcı Endüstriler | Andy C. Pratt and Paul Jeffcutt, ‘’ Creativity, Innovation and the Cultural Economy’’, chap. 1: Introduction, (Taylor & Francis e-Library, 2009), p.3-17. |
3 | Yaratıcılık Yönetimi | John Howkins, ‘’The Creative Economy’’, chap.4: Managing Creativity (Penguin Press, 2007), p.295-381. |
4 | Marka değeri yaratma | Jean-Noel Kapferer, ‘’New Strategic Brand Management’’, chap.3: Brand and Business Building,4th edn (Kogan Page Limited,2008), p.51-65. |
5 | Marka konumlandırması | Jean-Noel Kapferer, ‘’New Strategic Brand Management’’, chap.7: Brand identity and positioning,4th edn (Kogan Page Limited,2008), p.171-201. |
6 | Reklamın Gücü | Kotler, Philip, Armstrong, Gary (Gary M.), Harris, Lloyd C., ‘’Principles of Marketing’’, chap.15: Advertising, 8th European edn (Pearson Education Limited, 2020), p.446-477. |
7 | Ara dönem proje sunumları | |
8 | Yaratıcı Endüstrilerin Pazarlaması | Kotler, Philip, Armstrong, Gary (Gary M.), Harris, Lloyd C., ‘’Principles of Marketing’’, chap.1: Marketing, 8th European edn (Pearson Education Limited, 2020), p.2-63. |
9 | Pazar Araştırması | McDaniel, Carl jr, Gates, Roger,’’Marketing Research Essentials’’ chap.1: The Role of Marketing Research in Management Decision, 8th edn (Wiley,2013), p.1-34. Kotler, Philip, Armstrong, Gary (Gary M.), Harris, Lloyd C., ‘’Principles of Marketing’’, chap.4: Managing marketing information to gain customer insights: Marketing Research, 8th European edn (Pearson Education Limited, 2020), p.106-135. |
10 | Yaratıcı Endüstrilerin Tüketicileri | Kotler, Philip, Armstrong, Gary (Gary M.), Harris, Lloyd C., ‘’Principles of Marketing’’, chap.5: Consumer markets and buyer behaviour, 8th European edn (Pearson Education Limited, 2020), p.143-164. Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill, ‘’Why of the Buy’’,chap.14: Global Consumers of Fashion and Design, 2nd edn (Bloomsbury Publishing Inc, 2015) , p.332-353. |
11 | Tüketici Trendleri & Yaratıcı Fikirler | |
12 | Yaratıcı Strateji | Chris Bilton, Stephen Cummings, ‘’Creative Strategy’’,chap.4: A More Creative View of Strategy, chap.5: Creating and Discovering a Creative Strategy Process, (John Wiley & Sons Ltd,2010) p.33-45. |
13 | Yaratıcı Endüstrilerde Girişimcilik | Bonita M. Kolb, ‘’Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries’’, chap.2: Creating your entrepreneurial business, (Taylor & Francis Group ,2015), p.59-166. |
14 | Final Proje Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “The Creative Economy”, John Howkins (Penguin Press, 2007), ISBN: 978–0–14–191023–9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Principles of Marketing”, Kotler, Philip, Armstrong, Gary (Gary M.), Harris, Lloyd C.,8th European edn (Pearson Education Limited, 2020) ISBN: 978-1-292-26956-6 “Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries”, Bonita M. Kolb, (Taylor & Francis Group,2015) ISBN: 978-1-138-01953-9 “The Creative Economy”, John Howkins (Penguin Press, 2007), ISBN: 978–0–14–191023–9 “Creativity, Innovation and the Cultural Economy”, Andy C. Pratt and Paul Jeffcutt, (Taylor & Francis e-Library, 2009) ISBN 0-203-88001-3 “Management and Creativity: From Creative Industries to Creative Management”, Chris Bilton, (Wiley-Blackwell, 2006) ISBN: 978-1-405-11995-5 “TOP 10 GLOBAL CONSUMER TRENDS 2021” Gina Westbrook, Alison Angus (Euromonitor International, January 2021) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 45 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 22 | |
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | |||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | |||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest